Fotografia produktowa – lepiej samemu czy powierzyć ją ekspertom?

Zakładasz własny sklep internetowy? A może masz firmę zajmująca się produkcją i sprzedażą różnych artykułów? W takim przypadku niezbędna będzie również fotografia produktowa, dzięki której można zaprezentować towar w sposób atrakcyjny i zachęcający do jego zakupu. Czy można wykonać ją samodzielnie? A może lepiej skorzystać z pomocy fachowców?

Jednym z podstawowych problemów sprzedających w internecie jest wyróżnienie swoich produktów na tle innych ofert. Konkurowanie ceną nie zawsze daje odpowiednie efekty, ponieważ zawsze może znaleźć się inny sprzedający, który obniży cenę jeszcze bardziej. Właśnie dlatego warto zadbać o profesjonalną fotografię artykułów wystawionych na sprzedaż – dzięki niej mogą one uzyskać większe zainteresowanie, co przełoży się na wyższe zyski.

Czym robić zdjęcia produktów samodzielnie?

Wielu sprzedających w celach oszczędnościowych decyduje się na prowadzenie fotografii produktowej we własnym zakresie. Trzeba jednak zdawać sobie sprawę z tego, że wymaga ona odpowiedniego przygotowania i wyposażenia, aby uzyskać odpowiedni rezultat. Do fotografowania wcale nie potrzeba jednak lustrzanki – wystarczy dobry aparat kompaktowy, a nawet smartfon z lepszym aparatem fotograficznym. Przyda się też statyw, którym będzie można ustabilizować sprzęt.

Stworzenie swojego domowego studia do fotografii produktowej jest następnym krokiem. Dobre oświetlenie jest podstawą. W sprzedaży można znaleźć lampy fotograficzne, na przykład z parasolami dobrze rozpraszającymi światło, ale dla wielu obiektów sprawdzi się zwykła lampka biurkowa z mocną żarówką. Można też fotografować w świetle dziennym. Ważne jest też właściwe tło – najlepiej, aby było ono kontrastowe, na przykład może być to duża kartka papieru, rolka papieru do plotera lub biały stół.

Jednak na samym wykonaniu zdjęć nie kończy się praca domowego fotografa. Również, dla najlepszego rezultatu, warto poddać je podstawowej obróbce graficznej – można zrobić to nawet z darmowymi aplikacjami do grafiki rastrowej. Warto przeprowadzić szparowanie, czyli usuwanie tła, aby produkt ładnie prezentował się na tle bieli strony internetowej. Warto też wypróbować różne ustawienia kontrastu, jasności, balansu bieli, aby poprawić estetykę zdjęć.

Kiedy warto powierzyć fotografię produktową fachowcom?

Jak widać, fotografię produktową można przeprowadzić też samodzielnie, ale warto pamiętać o tym, że efekty uzyskane przez laika nie będą nigdy tak dobre jak te, które może zaprezentować profesjonalny fotograf posiadający dobrze wyposażone studio fotograficzne i wysokiej klasy sprzęt. Gdy zależy ci na optymalnym rezultacie, w takiej sytuacji warto skorzystać z pomocy specjalistów w dziedzinie fotografii produktowej – to także duża oszczędność czasu, zwłaszcza gdy do sfotografowania są dziesiątki, jeżeli nie setki przedmiotów. Można też skorzystać z dodatkowych usług, na przykład fotografii ruchomej prezentującej produkt w 360 stopniach. Z usług tego rodzaju można skorzystać w firmie Estilon, która wykonuje fotografię i animację produktową wraz z kompleksową obróbką fotografii.

Dodaj komentarz