Podróż na kraniec wszechświata – lektor pl

Producentem filmu jest National Geographic, do montażu wykorzystano najnowsze techniki animacji komputerowej. Dokument powstał z fotografii wszechświata wykonanych przez  teleskop Hubble’a oraz z zapisów video nadesłanych przez rejestratory sond kosmicznych. Twórcy tego popularno naukowego filmu, zafundowali widzowi doskonałą lekcję edukacji połączoną z pięknymi zdjęciami kosmosu i zapierającymi dech efektami wideo.

Oglądając film odbędziemy podróż po odległych galaktykach wszechświata, przemierzymy najdalsze zakątki kosmosu jakie obecnie odkryła nauka . Zobaczymy na własne oczy jak wyglądają nieznane dla zwykłego człowieka ; gwiazdy, planety, mgławice i komety.

Podczas dalekiej podróży, dowiemy się co to są czarne dziury, ciemna materia oraz jak wyglądają powierzchnie takich planet jak Jowisz czy Mars. Poznamy tajemnice tworzenia się nowych galaktyk i mgławic , będziemy świadkami narodzin i śmierci całych konstelacji gwiezdnych czy odległych światów.

Przebędziemy niewyobrażalną daleką drogę w nieznane przestworza, odkryjemy też odległe ciała niebieskie, które znajdują się 300 trylionów kilometrów od naszego globu. Cofniemy się w czasie aż do chwili, kiedy narodził się wszechświat. Podsumowując jednym słowem film „Podróż na kraniec wszechświata” jest wspaniałym i godnym polecenia materiałem naukowym nie tylko dla miłośników astronomii.

2 Comments:

1. to po co ta strona jest jak nie mozna obejrzec filmu