Już niedługo nie trzeba będzie wzywać mechanika do zepsutej pralki!

Dodane przez kair4 - pon., 05/04/2015 - 19:38
serwis agd przez internet

Ile zachodu i czasu zaoszczędzilibyśmy, gdyby sprzęty codziennego użytku się nie psuły, lub nie trzeba było oddawać ich do naprawy. Urządzenie podłączone do Internetu samo zawiadomi serwis. To daleki ideał, ale krokiem w kierunku jego realizacji mogą okazać się sprzęty AGD i RTV, które same będą sygnalizować o usterce. Chociaż obecnie brzmi to niczym z futurystycznego filmu, to jednak w niedługim czasie może to stać się rzeczywistością.

Szerokie wykorzystanie Internetu może doprowadzić do radykalnych zmian w naprawach i serwisowaniu różnych sprzętów AGD. Już dziś wiele produktów posiada możliwości komunikacji przez sieć. Technologia oparta jest na założeniu, że każdy przedmiot może być podłączony w sieci, a korzystanie z niej poprawia wydajność oraz zwiększa możliwości danego urządzenia.

Podłączenie sprzętów domowych do sieci pozwoli na ciągłe monitorowanie poprawności ich pracy, a także, w razie ewentualnej awarii, na niezwłoczne przesłanie sygnału o usterce czy zakłóceniach w działaniu do producenta.

Atutem takiego rozwiązania jest przede wszystkim szybkość z jaką przekazywana jest informacja o konieczności dokonania naprawy, nieporównywalnie większa od dotychczasowej. Ponadto, w wielu przypadkach, w których błędy w funkcjonowaniu wynikają na przykład z wadliwie działającego oprogramowania sprzętu. Możliwa będzie błyskawiczna naprawa, często bez angażowania właściciela danego sprzętu.

W dobie internetu, zmieni się w znaczący sposób jakość obsługi klienta. Wbudowana w pralkę aplikacja będzie stale monitorować pracę jej poszczególnych podzespołów. W momencie pojawienia się drobnych zakłóceń w normalnym funkcjonowaniu. Oprogramowanie automatycznie przekaże informację do producenta, co pozwoli na szybkie wykrycie wady i reakcję serwisu. Producent będzie wiedział o nieprawidłowościach w działaniu danego urządzenia wcześniej niż jego użytkownik.

Jakie skutki będzie miało wprowadzenie takich rozwiązań dla przeciętnego Kowalskiego?

Przede wszystkim ułatwi mu to życie. Nie będzie musiał szukać numeru do serwisu, umawiać się z fachowcem na odległy termin naprawy, itp.

W wielu przypadkach automatyczny system zgłoszeniowy, pozwoli na usunięcie awarii bez konieczności wożenia urządzenia AGD do punktu serwisowego. Pozwoli to użytkownikowi zaoszczędzić czas oraz pieniądze związane z koniecznością zorganizowania odpowiedniego transportu.

Dodaj komentarz

Czysty tekst

CAPTCHA Zabezpieczenie przed botami i spamem
14 + 2 =
Rozwiąż proszę powyższe zadanie matematyczne i wprowadź wynik.
kategoria
Polish