Zalety content marketingu - Reklama i promocja firmy

Dodane przez kair4 - śr., 12/09/2015 - 15:35
Reklama i Content marketing

Główną zaletą działań content marketingowych jest skuteczna promocja w internecie firm i produktów. Metoda sprawdza się idealnie, ponieważ kierowana jest do odpowiedniej docelowej grupy odbiorców. Jest to w ostatnich czasach bardzo popularny rodzaj "inteligentnej reklamy - prezentacji" dla przedsiębiorstw, firm i produktów, z pożytecznym przekazem dla czytelników.

Jak reklamować się i wypracować pozycję firmy?

Dobrze napisane wysokiej jakości treści, odpowiednio prezentowane na stronach internetowych, mają za zadanie zachęcić użytkownika do dalszego działania lub przekonać do danej marki. Informacje zawarte w tego rodzaju publikacjach, powinny zawierać wysokiej jakości warstwy merytoryczne, w pełni opisujące dany temat.

Z pewnością można stwierdzić, że osoby które będą poszukiwać konkretnych tematów dotyczących wybranej branży. Bardziej zainteresują się wartościowym tekstem, niż byle jakim paszkwilem napisanym na kolanie. Dlatego decydując się na taką formę prezentacji, warto postarać się o profesjonalnego copywritera, który odpowiednio przygotuje artykuł.

 

Zawodowcy doskonale potrafią dobierać słowa kluczowe zawarte w treści, które dodatkowo będą świetnie pozycjonowały artykuł w wyszukiwarkach. Dobrze napisany merytoryczny tekst, ma również ogromny wpływ na SEO. Zwiększa zasięg widoczności w indeksie np. Google i automatycznie buduje wizerunek czy prestiż firmy w sieci.

 

Potencjalny klient szukając odpowiedzi na dane zagadnienie, będzie miał większe szanse trafić na porządnie przygotowany artykuł, ponieważ będzie lepiej promowany w wyszukiwarce. Profit z usług content marketingu jest długo terminowy i znacznie lepiej się sprawdza niż tradycyjna forma promocji okresowej reklamy banerowej. 

W marketingu internetowym można wyróżnić kilka popularnych obszarów działań m.in.

  • Social Media,
  • newslettery,
  • artykuły na stronach,
  • blogi tematyczne,
  • fora tematyczne,
  • grupy dyskusyjne,
  • wideo blogi.

Budowanie trwałego zaufania klienta

W sieci co raz trudniej o klienta. Budowa trwałej pozycji dzięki dobrze zaplanowanemu marketingowi, zwiększa szanse na końcowy sukces firmy. Odpowiednie prowadzone kampanie, pozwalają na trwałe relację z klientem. Zachęcają do bezpośrednich odwiedzin strony, informują o nowościach, zniżkach rabatowych czy kuponach promocyjnych.

Jako jeden z przykładów możemy np. przytoczyć publikację na stronie sportowej o zastosowaniu odżywek. Odpowiednio skonstruowany tekst, opatrzony dobrą grafiką z multimediami, który dokładnie opisze skład odżywki, zasadę jej działania czy wpływ na rozwój masy mięśniowej. Zapewne bardziej skusi czytelnika do odwiedzin sklepu i zakupu produktu. Odpowiednia forma prezentacji, pozwoli czytelnikowi skupić dużą uwagę na zaletach korzystania z tego specyfiku, ale dodatkowo zainteresuje innymi odżywkami jakie odnajdzie w sklepie.

Jakich form content marketingowych możemy użyć?

  1. Pisanie wartościowych poradników w formie artykułu na stronę
  2. Publikacje wysokiej jakości artykułów eksperckich
  3. Zamieszczanie artykułów sponsorowanych
  4. Zamieszczanie bezpłatnych wpisów gościnnych na blogach i stronach
  5. Tworzenie ciekawych infografik i fotografii
  6. Tworzenie wysokiej jakości wartościowych poradników wideo
  7. Pisanie ebooków czy innej fachowej lektury
  8. Tworzenie ankiet i formularzy
  9. Organizacja spotkań i wykłady

Jak możemy zauważyć jest to bardzo pozytywny, a zarazem spontaniczny sposób budowy zaufania marki w oczach klientów. Technika jest długo falowa, ale sprawnie przeprowadzona, w odpowiednim czasie przyniesie niebywały skutek w postaci sukcesu. Różni się kolosalnie od banerowych kampanii, które tak naprawdę nie nawiązują żadnych więzi, na szczeblu klient - firma.

Klikanie w reklamę absolutnie odchodzi powoli do lamusa, jest sztucznym napędzaniem ruchu i nic po za tym. Bardzo często klasyczna reklama, jest co raz mniej opłacalnym sposobem promocji, a pieniądze wyrzucone w błoto. Większość użytków w Polskim Internecie stosuje nagminnie wtyczki typu AdBlock, ich nie widzą.

Zamieszczając treści poprzez różne kanały m.in blogi, FanPage, a także w tych miejscach, gdzie można znaleźć informację o produkcie, pozyskamy wierną grupę docelowych klientów. W taki sposób zbierzemy cenne informację o swoich klientach oraz nawiążemy kontakty online. Tutaj może przyczyniać się interakcja, poprzez dodanie komentarza na blogu czy wpisu na firmowym profilu Facebook.

Dodaj komentarz

Czysty tekst

CAPTCHA Zabezpieczenie przed botami i spamem
2 + 0 =
Rozwiąż proszę powyższe zadanie matematyczne i wprowadź wynik.
kategoria
Polish