Optymalizacja strony sposobem na skuteczne pozycjonowanie

Dodane przez kair4 - ndz., 09/30/2018 - 13:27
pozycjonowanie strony i optymalizacja seo

Wiele osób, szczególnie w początkowym okresie prowadzenia własnej strony internetowej boryka się z problemem niewielkiej ilości odsłon. O ile w przypadku zwykłego bloga nie stanowi większego problemu, to przypadku strony firmowej może niekorzystnie odbić się na wynikach finansowych. Prowadząc stronę, e-sklep czy inne strony branżowe, należy wystrzegać się jak ognia nieuczciwych pseudo "seowców". Często ogłaszają się na forach oferując cuda nie widy, które są zwykłym kłamstwem i w oszustwem.

Zasada jest prosta - pozycjonowanie witryny to długo trwały proces, który może, ale i wcale nie musi przynieść zamierzonego efektu. Dlaczego?, a dlatego...ponieważ Google nie ma obowiązku rankować jakiejkolwiek strony w wynikach wyszukiwania - i tyle w temacie. Wszystko co robisz na stronie, robisz z myślą o użytkowniku, nie odwrotnie, to jest kwintesencja SEO.

Jeśli jakaś "agencja Seło" zapewnia, że w ciągu kilku tygodni czy miesięcy, Twoja strona wpadnie na większość kluczowych fraz w Topki, to takie działanie szybko zostanie zweryfikowane, i jak szybko tam się znalazła, tak szybko poleci w otchłań.

Stosowanie tak zwanego Black SEO jest nagminną praktyką. Przeważnie polega na sztucznym wywoływaniu ruchu czy spamowaniu linkami po innych serwisach. Oczywiście że po takich zabiegach, pojawią się miłe dla oka statystyki, które przecież nie kłamią ;). Agencja zrobiła dobrą robotę zainkasuje pieniążki, a klient nawet nie będzie wiedział, że jego wizytówka firmowa to tykająca bomba.

Wybór dobrej agencji SEO, która profesjonalnie zajmie się serwisem jest, tak samo ważny jak biznes, który prowadzisz. Zlecając pozycjonowanie byle patałachowi, który doszczętnie zniczy Twój biznes jest jak wyrok śmierci i biletem do piekła w jedną stronę.

W dalszej części publikacji znajdziesz kilka drobnych wskazówek, które pomogą odpowiednio prowadzić  Twój serwis WWW.

Narzędzia SEO diagnostyka i optymalizacja.

Narzędzi do sprawdzania kondycji witryn internetowych jest cała masa. Najlepiej opierać się na kilku sprawdzonych. Jednym z lepszych narzędzi do przeprowadzenia audytu, jest niezastąpiony plugin Lighthouse, który działa z przeglądarką Chrome. Lighthouse za jednym kliknięciem wykona pełną diagnozę i pokaże wynik. Jeśli test będzie pozytywny - SEO 100% x 4 to nie mamy co grzebać :). 

Kolejne narzędzie to W3C Validator, sprawdza poprawność kodu HTML i pokazuje ilość błędów osadzonych w kodzie strony. Duża ilość błędów negatywnie wpływa na indeksacje, warto naprawić lub usunąć większość z nich. Strony które zawierają masę błędów w kodzie mogą być ignorowane prze niektóre roboty.

Innym bardzo ważnym narzędziem diagnostycznym jest WebPageTest.org. Jest to aplikacja webowa rekomendowana przez Google. Wykonując test otrzymamy szczegółowy wynik faktycznej kondycji naszej witryny. Narzędzie po prostu niezastąpione przy optymalizowaniu stron WWW.

Kiepskie wyniki nie oznaczają od razu porażki, ale warto zastanowić się żeby w miarę szybko wyeliminować błędy. W niektórych przypadkach może to wiązać się z całkowitą zmianą silnika CMS czy przebudową głównego motywu. Optymalizacja serwisu od strony programistycznej, jest najtrudniejszym i czasochłonnym zadaniem, które wykonują specjaliści i kosztuje sporo forsy.

Dlatego m.in dobre pozycjonowanie SEO to nie jest zupka ratatuj i składa się z kilkunastu kluczowych procesów, których zwykły bloger modowy raczej sam nie zrobi.

Audyt - co to takiego?, w telegraficznym skrócie.

Jest to analiza stanu technicznego witryny, czyli sprawdzenie wszystkiego, co ma wpływ na SEO, m.in. poprawny kod HTML, treść strony, prawidłowe zachowanie hierarchii nagłówków, odpowiednie meta opisy, witryna mobile first - AMP, optymalizacja obrazków, przyjazne linki, użyteczna nawigacja strony, kanoniczne adresy URL, szybkość ładowania, kompresja JavaScript, Gzip, HTML i CSS i wiele innych czynników.

Czego unikać prowadząc stronę.

Podstawowym elementem strony internetowej jest wartościowa i unikalna treść, atrakcyjna dla czytelnika. Zamieszczane teksty powinny być spójne bez błędów ortograficznych i zrozumiałe. Unikać długich zdań - słowotoku, niezrozumiałego bełkotu i nie tworzyć automatycznych treści programami, translatorami i innymi cudactwami. Pisać od serca, mądrze i z głowy. Nie dopuszczalne jest kopiowanie treści z innych stron czy osadzanie kopiowanych obrazków. Nagłówki tytułów muszą ściśle nawiązywać do omawianego tematu. Unikać duplikacji treści. Jeśli przytaczamy jakiś cytat,

trzeba go odpowiednio oznaczyć.

Tylko uwaga - cytat ma kilkanaście znaków, a nie cały artykuł :).

Nie należy też przesadzać ze słowami kluczowymi, tak zwanymi Tagami. Google nie lubi jak jest ich dużo. Jeśli już musisz otagować to używaj z tagów głową. Dwa do trzech na artykuł w zupełności wystarczy, ale lepiej olać i w ogóle nie dawać tagów. Roboty Google i tak czytają zawartość, którą porównują z nagłówkiem tytułowym.

Warto zadbać o odpowiednie rozmieszczenie tekstów. Do tego mamy całą masę narzędzi w edytorze. Dobrze napisany i zaprezentowany artykuł, docenią nie tylko czytelnicy, ale też algorytm wyszukiwarki, który zapewne umieści wartościowy wpis w Top 10 żeby trafił do szerszego grona internautów.

Dodaj komentarz

Czysty tekst

CAPTCHA Mechanizm sprawdza czy jesteś człowiekiem i zapobiega wysyłaniu spamu.
kategoria
Polish