Optymalizacja strony i pozycjonowanie SEO

pozycjonowanie strony i optymalizacja seo

Dobra optymalizacja strony ma ogromny wpływ na SEO i pozycjonowanie we wszystkich liczących się wyszukiwarkach internetowych. Problem niewielkiej ilości odwiedzin i słaba widoczność w Google, to częste zjawisko, które jest zauważane przy nowych stronach internetowych, ale nie tylko.

Też ze słabą ilością odwiedzin borykają się właściciele zaniedbanych serwisów. Takie strony są przeważnie oparte na starych i przestarzałych często nieaktualizowanych skryptach.

Nie posiadają responsywnych wersji mobilnych, lub są przeładowane niepotrzebnym kodem HTML, który podczas przeglądania mocno spowalnia stronę. W przypadku firmowej witryny może to niekorzystnie odbić się na wynikach finansowych.

Nie warto jest się załamywać czy podawać. Zawsze można każdą nawet tą najgorszą stronę wyprowadzić na prostą. Wystarczy do tego odrobina wiedzy, chęci i czasu. Pozycjonowanie witryny to długo trwały proces, który może, ale i wcale nie musi przynieść zamierzonego efektu. Google nie ma obowiązku indeksowania jakiejkolwiek strony w wynikach wyszukiwania - i tyle w temacie.

Warto się trzymać złotej zasady

Praca nad lepszym SEO nigdy się nie kończy. Wszystko co robisz na stronie, robisz z myślą o użytkowniku, to jest kwintesencja SEO. Jeśli użytkownik zauważy zmiany na lepsze, zauważy to też robot Google :)

Narzędzia SEO diagnostyka i optymalizacja.

  • Narzędzi do sprawdzania kondycji witryn internetowych jest cała masa. Najlepiej opierać się na kilku sprawdzonych. Jednym z lepszych narzędzi do przeprowadzenia audytu, jest niezastąpiony plugin Lighthouse, który działa z przeglądarką Chrome. Narzędzie Lighthouse jest też dostępne online, gdzie za jednym kliknięciem wykona pełną diagnozę i pokaże wynik. Jeśli test będzie pozytywny - SEO 100% x 4 to możemy się cieszyć.

 

  • Kolejne narzędzie to W3C Validator, sprawdza poprawność kodu HTML i pokazuje ilość błędów osadzonych w kodzie strony. Duża ilość błędów negatywnie wpływa na indeksacje, warto naprawić lub usunąć większość z nich. Strony które zawierają masę błędów w kodzie, mogą być ignorowane prze niektóre roboty.

 

  • Innym bardzo ważnym narzędziem diagnostycznym jest WebPageTest.org. Jest to aplikacja webowa rekomendowana przez Google. Wykonując test otrzymamy szczegółowy wynik faktycznej kondycji naszej witryny. Narzędzie niezastąpione przy optymalizacji strony WWW.

 

  • Najważniejszym narzędziem wspomagającym pozycjonowanie strony jest konto w Google Search Console. Po zweryfikowaniu strony, otrzymamy dostęp do wielu bardzo cennych informacji. Sprawdzimy w panelu stan indeksowania, błędy czy inne wartościowe rzeczy na temat kondycji naszej witryny.

 

Kiepskie wyniki nie oznaczają od razu porażki, ale warto w miarę szybko wyeliminować błędy. W niektórych przypadkach może to wiązać się z całkowitą zmianą silnika CMS, czy przebudową głównego motywu. Optymalizacja serwisu od strony programistycznej jest najtrudniejszym i czasochłonnym zadaniem, które wykonują specjaliści i kosztuje sporo forsy.

Dlatego m.in dobre pozycjonowanie SEO to nie jest zupka ratatuj i składa się z kilkunastu kluczowych procesów, których przeciętny bloger modowy raczej sam nie zrobi.

SEO i speed test strony
Jeśli osiągniesz podobny wynik jak na obrazu,możesz mieć powód do zadowolenia ;)

Audyt - co to takiego?, w telegraficznym skrócie.

Jest to analiza stanu technicznego witryny, czyli sprawdzenie:

  • kodu HTML w motywie strony,
  • prawidłowa hierarchia nagłówków,
  • meta opisy,
  • responsywność, witryna mobile first - AMP,
  • optymalizacja obrazków,
  • przyjazne linki,
  • użyteczna nawigacja strony,
  • kanoniczne adresy URL,
  • szybkość ładowania strony,
  • kompresja JavaScript, Gzip, HTML i CSS
  • linkowanie wewnętrzne
  • i kilka innych czynników technicznych.

Czego unikać prowadząc stronę.

 

Podstawowym elementem strony internetowej jest jej wartościowa i unikalna treść, która musi być atrakcyjna dla czytelnika. Zamieszczane teksty powinny być spójne, bez błędów ortograficznych i zrozumiałe.

Warto zadbać o odpowiednie rozmieszczenie tekstu. Do tego mamy całą masę narzędzi w edytorze. Dobrze napisany i zaprezentowany artykuł, docenią nie tylko czytelnicy, ale też algorytm wyszukiwarki, który zapewne umieści wartościowy wpis w Top 10 żeby trafił do szerszego grona internautów.

Unikaj długich zdań - słowotoku, niezrozumiałego bełkotu, nie twórz automatycznych treści programami, translatorami czy innymi cudactwami. Pisz od serca i z głowy.

Nie dopuszczalne jest kopiowanie treści z innych stron czy osadzanie kopiowanych obrazków. Nagłówki tytułów muszą ściśle nawiązywać do omawianego tematu.

Unikaj duplikacji treści. Jeśli chcesz przytoczyć jakiś cytat, odpowiednio go oznacz w tekście.

Tylko uwaga - cytat ma kilkadziesiąt znaków, a nie cały artykuł :).

Nie należy też przesadzać ze słowami kluczowymi -Tagami. Spider Google nie lubi jak jest ich dużo w tekście. Jeśli już musisz to używaj z tagów głową. Trzy słowa kluczowe na artykuł składający się z 750 znaków w zupełności wystarczą. Robot Google czyta zawartość, którą porównuje z nagłówkiem tytułowym.

Nie osadzaj linków z atrybutem dofollow do zewnętrznych czy podejrzanych stron. Jeśli już musisz linkować to zawsze stosuj atrybut nofollow.

Dodaj komentarz

Czysty tekst

kategoria
Polish