Blokowanie reklam niszczy male strony internetowe i blogi

Dodane przez kair4 - wt., 05/08/2018 - 20:15
blokady reklam na portalach

Polski internauta nie lubi oglądać reklam i blokuje wszystko jak leci. Nie ma co ukrywać, że ostatnio sytuacja wydawców jest wręcz dramatyczna. Problem blokowania reklam dotyka nie tylko czołowe komercyjne portale, ale blogerów i twórców małych kameralnych stron.

Brak profitu z reklam, prędzej czy później doprowadzi do zamknięcia strony, ponieważ nikt o zdrowych zmysłach nie będzie z własnej kieszeni utrzymywał domeny czy serwera. Sytuacja z roku na rok jest coraz bardziej poważna. Dzięki częstemu blokowaniu reklam z Internetu bezpowrotnie znika coraz więcej pożytecznych blogów, które w większości były kierowane do niewielkiej grupy odbiorców.

Wielkie portale na celowniku Adblocka

Notoryczne blokowanie reklam nie wzięło się z przypadku. Za taki stan rzeczy w dużej mierze odpowiedzialne są właśnie duże komercyjne serwisy. To właśnie one jako pierwsze zaczęły wyświetlać na swoich stronach nieetyczne i nachalne reklamy. Chcąc zwiększyć zyski, wykorzystały dużą oglądalność i serwowały czytelnikowi istny koszmar.

Użytkownicy byli non stop bombardowani śmieciowymi ofertami, które nagle pojawiały się na całym ekranie, serwując głośne efekty audio wizualne. Na dodatek po przejściu do kolejnego artykułu, sytuacja się powtarzała i biedny czytelnik ponownie był atakowany spamerską reklamą.

Internauci Widząc co się dzieje, postanowili odwdzięczyć się pięknym za nadobne i pojęli walkę. Zaczęli stosować różnego rodzaju oprogramowanie czy wtyczki blokujące spam reklamowy. I w tym momencie dostało się po kieszeni wszystkim, od tych potężnych do malutkich.

Dziś każdy orze jak może, jeden lepiej drugi gorzej. Oczywiście główni winowajcy radzą sobie doskonale, często są powiązani między sobą lub wydawnictwami prasy, telewizją czy radiem. W dużo gorszej sytuacji pozostają małe strony czy blogerzy. Bez wsparcia internautów i profitów z reklam, raczej mają marne szanse na przetrwanie.

Spróbujmy przez chwilę sobie wyobrazić Internet, w którym znikną wszystkie ciekawe blogi, fora tematyczne czy niewielkie strony i pozostaną jedynie komercyjne giganty, a prezentowane publikacje będą jedynie się odróżniać wyglądem danej witryny oraz kilkoma drobnymi zmianami w tekście.

Taki dzień świstaka w wirtualnym wydaniu. Niestety czy tego chcemy czy nie, drobnymi krokami staje się to faktem. I tak na ironię losu, od wyskakujących okienek POP UP z trąbiącym autem lub głośno gadającym gościem zachęcającym do zagrania w grę, doszliśmy do naturalnego wymierania (małej konkurencji).

Europejska mapa internautów z Adblockiem

infografika statystyk blokady reklam

Według ostatniego raportu agencji PageFair, która podaje, że liczba internautów blokujących reklamy w Polsce urosła do ogromnej liczby ponad 40 proc. Polacy zajmują pierwsze miejsce i należą do światowej czołówki blokujących wyświetlanie reklam.

Zjawisko nasila się coraz bardziej co mocno uderza w tematyczne i branżowe serwisy. Większość z nich uzyskane przychody z reklam przeznaczają na rozwój, opłaty, więc raczej na nowego Jaguara już nie starczy. Co zrobimy jeśli faktycznie zostaną najwięksi i podejmą walkę z Adblockerami, zaczną pobierać opłaty za dostęp do zasobów.

Jak działają aplikacje do blokady reklam.

Do najchętniej instalowanych należą: AdBlock, Adblock Plus, Ghostery czy Adguard. Są to aplikacje, które integrują się ze wszystkimi popularnymi przeglądarkami, a ich głównym zadaniem jest całkowita blokada zamieszczonego w witrynie kodu z reklamami. Użytkownik przeglądając serwis z załączonym AdBlockiem nie zobaczy prezentowanych banerów, a właściciel witryny nie otrzyma wynagrodzenia za odsłony czy kliknięcie w reklamę.

Dodaj komentarz

Czysty tekst

CAPTCHA Mechanizm sprawdza czy jesteś człowiekiem i zapobiega wysyłaniu spamu.
kategoria
Polish