Firma uwieczniona w kadrze

Materiały promocyjne wybranych przedsiębiorstw nie biorą się znikąd. Zanim trafią jednak do obróbki graficznej, ktoś zwykle uwiecznia przedsiębiorstwo oraz jego załogę na zdjęciach. Jak w praktyce wygląda taka sesja i komu najlepiej powierzyć to dość istotne zadanie?

Kiedy naprawdę liczy się jakość

Poważane w świecie korporacje cechuje profesjonalizm w każdym calu i to zapewne nigdy się nie zmieni. Wszystko musi być w nich dopracowane, bo o całokształcie odniesionych dotychczas sukcesów często decydują różne detale. Tyle że tutaj występują one obok siebie jednocześnie. Nieustannie biegnący czas wymusza zmiany, zwłaszcza na poziomie profesjonalnie prowadzonego biznesu.

Wystarczy spojrzeć na fotografie sprzed np. dziesięciu lat przedstawiające firmę, załogę, czy produkty i nietrudno dostrzec zmiany, jakie zaszły w ostatniej dekadzie. Lepiej byłoby, żeby te nieaktualne z perspektywy czasu zdjęcia zostały prędko zastąpione. W końcu przychodzi ten moment, kiedy z góry zapada decyzja o znalezieniu fotografa chętnego podjąć się zlecenia sfotografowania firmy. Tak naprawdę okoliczności zorganizowania sesji mogą być zupełnie inne, czyli np. chęć uwiecznienia imprezy integracyjnej itp.

W jakimś stopniu niemal każdy jest w stanie choćby po części zweryfikować dotychczasowe efekty pracy fotografa. Zdjęcia mają się przecież podobać i jak się okazuje, decyduje o tym nie tylko sama poprawność od strony technicznej. To właśnie kreatywność fotografa wpływa w rzeczy samej na późniejszy tzw. efekt wow. O profesjonaliście najlepiej świadczy jego portfolio.

Wystarczy zerknąć na rezultaty dotychczasowych sesji, by wyrobić sobie o nim zdanie. Trzeba mieć świadomość, że fotografia korporacyjna rządzi się swoimi prawami i fotograf niemający z nią dotychczas do czynienia niekoniecznie musi odnaleźć się w tej dziedzinie. Dlatego szukając kogoś na potrzeby firmy, warto upewnić się, czy miał wcześniej do czynienia z dokładnie czymś takim, gdyż to pozwoli w przyszłości uniknąć ewentualnych rozczarowań.

W pełni profesjonalne podejście

Zanim fotograf pierwszy raz naciśnie na spust migawki, konieczne będzie uzgodnienie wszelkich szczegółów ze zleceniodawcą. Na pewno dobrze byłoby stworzyć choćby ramowy plan sesji i zawrzeć w nim najważniejsze wytyczne. Niektórzy zdają się w pełni na zmysł wykonującego zdjęcia, jednak droga ta nie zawsze okazuje się słuszna.

Na ogół fotografia korporacyjna wykonywana jest w siedzibie przedsiębiorstwa, jednakże wcale tak być nie musi. Część ujęć jak np. portrety załogi nierzadko zostaje zarejestrowanych w profesjonalnym studiu. Często dopiero tam uzyskane warunki oświetleniowe stają się w pełni optymalne. Nie należy także zapominać o różnego rodzaju eventach, odbywających się najczęściej w hotelach na drugim końcu Polski. Zadaniem fotografa jest stawienie się na miejscu z wszelkim niezbędnym sprzętem i szybkie dostosowanie się do dynamicznie zmieniających się okoliczności, w których będą uwieczniane kolejne kadry.

Jednym z czynników świadczących o tym, że mamy do czynienia z dobrym fotografem jest to, czy potrafi szybko znaleźć wspólny z bohaterami sesji. To niewątpliwie ma duży wpływ na ostateczne rezultaty. Wyciągnięcie od ludzi takich, a nie innych emocji często decyduje o sukcesie wielogodzinnych prac. To tak naprawdę pokazuje, że dobry fotograf jest poniekąd dobrym psychologiem z odpowiednim podejściem do drugiego człowieka. Najlepsi w swoim fachu zwykle mają zarezerwowane terminy na wiele dni do przodu. Od kiedy pojęto, jak duże znaczenie ma fotografia korporacyjna, specjaliści z tej dziedziny nie mogą narzekać na brak zleceń.

Znaczenie dobrych zdjęć wykonanych na użytek firmy jest ogromne. Materiał mający predyspozycje do wykorzystania go później w materiałach reklamowych i promocyjnych powinien stać na odpowiednim poziomie. Nie będzie z tym problemu, o ile za całokształt zlecenia odpowiadał będzie dobry fotograf. Sekret nie tkwi posiadanym przez niego sprzęcie, a umiejętnościach i wyczuciu, które nabywa się z doświadczeniem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *