Wyświetlanie displayowych banerów reklamowych odchodzi do lamusa

Dodane przez kair4 - ndz., 04/08/2018 - 20:12
blokowanie banery reklamy

Zarabianie na wyświetlaniu tekstowych banerów reklamowych i displayowych z animacjami graficznymi, zanika na stronach internetowych. Obecnie tego rodzaju kampanie uważane są za całkowicie nie skuteczną formę promocji w sieci.

Przyczyna jest prosta, wzrost użytkowników z zainstalowanymi wtyczkami blokującymi skrypty kodów i ślepota banerowa. Statystyki dowodzą, że polscy internauci w 80% używają tak zwanych blokerów i liczba z roku na rok stale rośnie. I niech sobie dalej rośnie, tak bogata firma jak Google zawsze znajdzie odpowiednie rozwiązanie.

Wygląda to tak, że na 10 000 osób odwiedzających serwis, aż 8 000 w ogóle nie widzi żadnych banerów, a pozostałe 2k raczej nie zainteresuje się wyświetlaną reklamą. Czasem zdarzy się, że ktoś z użytkowników omyłkowo kliknie w baner bo pomylił go z obrazkiem, lecz taki przypadkowy klik jest liczony bardzo słabo lub wcale.

Zarobki spadają z tygodnia na tydzień i w niedługim czasie może dojść do takiej sytuacji, że właściciele stron zaczną rezygnować, a ich witryny znikną z przestrzeni internetu bezpowrotnie. Zostaną tylko duzi gracze, którzy przyklasną w ręce ponieważ bez poniesienia potężnych kosztów, w naturalny sposób, całkowicie za friko pozbędą się upierdliwej konkurencji. W dodatku zaoszczędzą nie małe pieniądze na agencjach SEO, ponieważ nie będą musiały wydawać potężnych środków na pozycjonowanie.

Tak się dziwnie składa, że za wyświetlanie spamerskich nachalnych banerów Pop Up i przyrost instalacji Adblocka, są właśnie odpowiedzialne duże serwisy korporacyjne. Główni winowajcy odczekają spokojnie, a internauci i tak powrócą do nich jak bumerangi. I dalej będą faszerowani wpisami sponsorowanymi czy inną formą maglowania kasy.

Nawet Google widząc problem nie czekało już dłużej, od nowego roku stawki znacznie spadły. W niektórych przypadkach ucięto możliwość zarobku z AdSense nawet o 90%, więc opłacalność wyświetlania reklam spadła prawie do zera. Google zaczęło faworyzować większe portale z dużym ruchem, gdzie prawdopodobieństwo kliknięcia w baner jest większe.

Natomiast reklamodawcy też niechętnie chcą się promować w serwisach internetowych, dokładnie wiedzą, że reklamy są nie efektywne. Dlatego często wybierają kampanie oparte na podstawie dopasowanych słów kluczowych czy linków sponsorowanych bezpośrednio wyświetlanych w wynikach wyszukiwarki. Tego rodzaju reklama jest bardziej skuteczna i sprawdza się od zawsze, wygląda naturalnie i co najważniejsze nie ma możliwości blokady.

Użytkownik wpisując w wyszukiwarkę daną frazę, natychmiast otrzymuje listę linków do stron, których większa połowa jest zwykłą ukrytą reklamą. Klikając w link jest święcie przekonany, że odnalazł to czego szukał, a tak naprawdę nie wie, że padł ofiarą wyrafinowanego marketingu reklamowego. Stąd też mogą brać się dziwne zawirowania w Serpach. Jednego dnia strony rankują na wyższe pozycje w indeksie, a kolejnego dnia z niego spadają. Czy Google może tak robić, pewnie że tak, jest właścicielem tego cyrku, więc jak zagra tak małpy muszą tańczyć.

Dodaj komentarz

Czysty tekst

kategoria
Polish