Wyświetlanie displayowych banerów reklamowych odchodzi do lamusa

Dodane przez kair4 - ndz., 04/08/2018 - 20:12
blokowanie banery reklamy

Zarabianie na wyświetlaniu tekstowych banerów reklamowych i displayowych z animacjami graficznymi, zanika na stronach internetowych. Obecnie tego rodzaju kampanie uważane są za całkowicie nie skuteczną formę promocji w sieci.

Przyczyna jest prosta, wzrost użytkowników z zainstalowanymi wtyczkami blokującymi skrypty kodów i ślepota banerowa. Statystyki dowodzą, że polscy internauci w 80% używają tak zwanych blokerów i liczba z roku na rok stale rośnie. I niech sobie dalej rośnie, tak bogata firma jak Google zawsze znajdzie odpowiednie rozwiązanie.

Wygląda to tak, że na 10 000 osób odwiedzających serwis, aż 8 000 w ogóle nie widzi żadnych banerów, a pozostałe 2k raczej nie zainteresuje się wyświetlaną reklamą. Czasem zdarzy się, że ktoś z użytkowników omyłkowo kliknie w baner bo pomylił go z obrazkiem, lecz taki przypadkowy klik jest liczony bardzo słabo lub wcale.

Zarobki spadają z tygodnia na tydzień i w niedługim czasie może dojść do takiej sytuacji, że właściciele stron zaczną rezygnować, a ich witryny znikną z przestrzeni internetu bezpowrotnie. Zostaną tylko duzi gracze, którzy przyklasną w ręce ponieważ bez poniesienia potężnych kosztów, w naturalny sposób, całkowicie za friko pozbędą się upierdliwej konkurencji. W dodatku zaoszczędzą nie małe pieniądze na agencjach SEO, ponieważ nie będą musiały wydawać potężnych środków na pozycjonowanie.

Tak się dziwnie składa, że za wyświetlanie spamerskich nachalnych banerów Pop Up i przyrost instalacji Adblocka, są właśnie odpowiedzialne duże serwisy korporacyjne. Główni winowajcy odczekają spokojnie, a internauci i tak powrócą do nich jak bumerangi. I dalej będą faszerowani wpisami sponsorowanymi czy inną formą maglowania kasy.

Nawet Google widząc problem nie czekało już dłużej, od nowego roku stawki znacznie spadły. W niektórych przypadkach ucięto możliwość zarobku z AdSense nawet o 90%, więc opłacalność wyświetlania reklam spadła prawie do zera. Google zaczęło faworyzować większe portale z dużym ruchem, gdzie prawdopodobieństwo kliknięcia w baner jest większe.

Natomiast reklamodawcy też niechętnie chcą się promować w serwisach internetowych, dokładnie wiedzą, że reklamy są nie efektywne. Dlatego często wybierają kampanie oparte na podstawie dopasowanych słów kluczowych czy linków sponsorowanych bezpośrednio wyświetlanych w wynikach wyszukiwarki. Tego rodzaju reklama jest bardziej skuteczna i sprawdza się od zawsze, wygląda naturalnie i co najważniejsze nie ma możliwości blokady.

Użytkownik wpisując w wyszukiwarkę daną frazę, natychmiast otrzymuje listę linków do stron, których większa połowa jest zwykłą ukrytą reklamą. Klikając w link jest święcie przekonany, że odnalazł to czego szukał, a tak naprawdę nie wie, że padł ofiarą wyrafinowanego marketingu reklamowego. Stąd też mogą brać się dziwne zawirowania w Serpach. Jednego dnia strony rankują na wyższe pozycje w indeksie, a kolejnego dnia z niego spadają. Czy Google może tak robić, pewnie że tak, jest właścicielem tego cyrku, więc jak zagra tak małpy muszą tańczyć.

Dodaj komentarz

Czysty tekst

CAPTCHA Mechanizm sprawdza czy jesteś człowiekiem i zapobiega wysyłaniu spamu.
kategoria
Polish