Popularne błędy w relacjach z klientami

Dodane przez kair4 - czw., 12/20/2018 - 21:10
system crm

Sprzedaż produktu lub usługi w większości branż to zaledwie początek procesu budującego sukces przedsiębiorstwa. Zadowolony klient to skarb, ponieważ w 73 % przypadków poleci firmę znajomym, a w niemal połowie przypadków skorzysta z innych produktów lub usług przedsiębiorstwa. O zadowoleniu decyduje natomiast budowanie relacji z klientami. Jakie błędy w tej kwestii są często popełniane przez przedsiębiorstwa?

Brak kontaktu po sprzedażowego

Lojalność klienta wobec marki wygasa niekiedy ze względu na brak kontaktu po sprzedaży. Szczególnie, gdy został on obiecany. Konsument traci poczucie indywidualnego traktowania, do którego został przyzwyczajony jeszcze przed zakupem. W ten sposób znacznie zmniejsza się szansa na polecenie usługi innym. Z kolei, gdy pojawia się perspektywa kolejnego zakupu, klient staje się łatwym celem dla konkurencji, która traktuje go… indywidualnie. Ten błąd łatwo naprawić – wystarczy funkcjonalny system CRM da firm, który podpowie sprzedawcom, w jaki sposób i kiedy kontaktować się z klientem.

Oferta niedostosowana do potrzeb

Ten błąd pojawia się zarówno w chwili pierwszej sprzedaży, jak i podczas próby utrzymania klienta – na przykład przedłużenia umowy abonamentowej. Większość firm koncertuje się na swoich flagowych usługach i promocjach. Te, mimo że obiektywnie korzystne, nie zawsze wpisują się w potrzeby klienta. Dobrym przykładem może być branża telekomunikacyjna. Wielu klientom zależy jedynie na korzystnym pakiecie internetowym, innym na nielimitowanych rozmowach, przy czym obie grupy mają ograniczony budżet. Sprzedawca, który próbuje za wszelką cenę sprzedać szerszy pakiet jest skazany na porażkę. Błąd może wynikać zarówno z nieodpowiedniej polityki przedsiębiorstwa, jak i niekompetencji handlowców.

Nierzetelne przedstawianie warunków

Większość z nas nie czyta długich umów przed dokonaniem transakcji. W rzeczywistości w umowie dość łatwo przemycić dodatkowe warunki, niekoniecznie korzystne dla klient. Korzyść z dodatkowego zysku dla firmy jest jednak krótkowzroczna. W ten sposób najczęściej tracimy lojalność konsumenta i jego zadowolenie. Przy następnej okazji poszuka konkurencyjnego usługodawcy i nie poleci oferty znajomym. Więcej o systemach CRM przeczytasz na craftware.pl

Dodaj komentarz

Czysty tekst

kategoria
Polish